Volgers

vrijdag 10 mei 2013

EEN SCHILDERIJLIJST


Goedemiddag allemaal,

Vanmiddag een nieuwe kaart voor het scrapblog EHI. Deze keer is de opdracht om een schilderijlijstje te maken om je kaart. Een leuke opdracht om je eens lekker uitleven en te spelen met papier. Ik heb gekozen voor een 3D techniek. Niet de standaardtechniek waarbij je een heleboel laagjes op elkaar plakt, maar om met een aantal dezelfde plaatjes van 1 of 2 afbeeldingen een soort schilderijtje te maken. Dus mooi te combineren met het lijstje dat er omheen moest.




Voor degene die geïnteresseerd zijn in deze techniek. Neem een of twee 3D plaatjes die goed bij elkaar passen. Het beste neem je een plaatje met een tafereeltje erop. Je hebt meestal 5 á 6 dezelfde plaatjes nodig. Dan knip je alle onderdelen uit en gaat ze rangschikken tot je een mooi geheel hebt gekregen. Als alles goed ligt, ga je plakken. De onderste gewoon met lijm, de laagjes die overlappen een beetje opbollen en met siliconenkit/3D kit vastplakken. Sommige onderdelen, bijvoorbeeld op mijn kaart, de vleugel van de grote papegaai, kun je 3D plakken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om eens een ander soort kaart te zien en ben natuurlijk benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik wens iedereen een heel gezellig weekend en graag tot een volgende keer.



Lieve groet van mij,
Dorothy






6 opmerkingen:

Anita Meijer zei

Wat heb je dit supermooi gemaakt Dorothy, ik vind het helemaal super gelukt. Vond het zelf nog best wel een moeilijke challenge deze keer. Gefeliciteerd nog met je nieuwe designmemberschap bij The Dutch Magnolia Lovers, helemaal super voor je.
Liefs van Anita

ANJA 3D zei

Schitterende kaart. Mooie techniek heb je gebruikt. En gefeliciteerd met je DT bij TDML.
Gr. Anja

GerJanne zei

Hoi Dorothy,
grappig, ik heb ook gekozen voor
3D. Leuk om al die verschillende uitwerkingen te zien.
Deze is net echt een schilderijtje!
GerJanne

Christina - Pieces of Dreams zei

This is just so very beautiful.
I love it.
Chris xxx

Erica ♥ zei

Een heel mooi kaartje is dit geworden,
ik vind hem super in deze techniek ☼

Fijne en gezellige (knutsel)zondag nog ☺
Lieve groetjes Erica xox ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

ShersL84bed zei

Beautiful Dorothy. Love the birds.

Smiles Sher